העלאת מחירים במגדל אייפל – כמה עולה כעת להגיע לתצפית העליונה?
רקע: ההחלטה והסיבות
מועצת עיריית פריז אישרה לאחרונה העלאה של 20% במחירי הכניסה למגדל אייפל, אחת מאטרקציות התיירות הפופולריות ביותר בעולם. ההעלאה במחירים נועדה לממן את תחזוקת המגדל בעקבות הירידה החדה בהכנסות בתקופת הקורונה והצורך בעבודות תחזוקה דחופות.
המחירון החדש
החל מה-17 ביוני, ייכנס לתוקף מחירון חדש למבקרים במגדל אייפל:
- כרטיס למבוגר לנסיעה במעלית לתצפית העליונה יעלה 35.30 אירו (כ-140 שקל), במקום 29.40 אירו (כ-117 שקל).
- מבקרים בגילים 12 עד 24 ישלמו 17.70 אירו (כ-70 שקל), במקום 14.70 אירו (כ-58 שקל).
- ילדים בני 4 עד 11, בעלי מוגבלויות ומלוויהם ישלמו 8.90 אירו (כ-35 שקל), במקום 7.40 אירו (כ-29 שקל).
כרטיס לעלייה במדרגות לקומה השנייה בלבד יעלה כעת:
- למבוגרים 14.20 אירו (כ-56 שקל), במקום 11.80 אירו (כ-47 שקל).
- לבני 12 עד 24 7.10 אירו (כ-28 שקל), במקום 5.90 אירו (כ-23 שקל).
- ילדים בני 4 עד 11, בעלי מוגבלויות ומלוויהם ישלמו 3.60 אירו (כ-14 שקל), במקום 3 אירו (כ-12 שקל).
הכניסה לילדים מתחת לגיל 4 תמשיך להיות חינם.
תחזוקת המגדל: אתגרים כלכליים
העלאת המחירים היא חלק מהמאמצים להתמודדות עם האתגרים הכלכליים והתחזוקתיים של המגדל. במהלך שנות המגפה, ירד מספר המבקרים במגדל באופן משמעותי, מה שהוביל לירידה בהכנסות ולצורך דחוף בעבודות תחזוקה. בשל כך, מועצת העיר החליטה על הזרמת הון נוספת לחברת הניהול של המגדל ולהפחתת הסכום השנתי שהיא גובה ממנה.
שביתות והשקעות קודמות
העלויות הגוברות לתחזוקת המגדל הובילו לשביתות של עובדים במחאה על מה שהם כינו "השקעה לא מספקת". במהלך מגפת הקורונה, ההכנסות ירדו בכ-120 מיליון אירו, ואיגודי העובדים טענו שההזרמה הקודמת של כ-60 מיליון אירו לא הייתה מספקת לנוכח הצורך בעבודות תחזוקה נרחבות, כולל צביעת המגדל מחדש.
מספר המבקרים והשפעת הקורונה
בשנת 2020 צנח מספר המבקרים במגדל לכ-1.5 מיליון בלבד, אך בשנת 2021 המספר עלה כמעט לשישה מיליון. הירידה המשמעותית בהכנסות במהלך המגפה הובילה את מועצת העיר לפריז לצעדים הנחוצים לתחזוקת המגדל.
ההכנות לאולימפיאדה
לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו בפריז ביולי-אוגוסט הקרובים, ישנה חשיבות רבה לתחזוקה ושיפוץ המגדל, במיוחד לאור העובדה שהוא יהווה מוקד מרכזי לתיירים מכל העולם.
סיכום
העלאת המחירים לביקור במגדל אייפל נועדה להתמודד עם האתגרים הכלכליים והתחזוקתיים של המגדל בעקבות מגפת הקורונה. למרות ההתייקרות, המגדל ממשיך להיות אחת מהאטרקציות התיירותיות החשובות ביותר בעולם, והביקור בו נותר חוויה ייחודית ומרהיבה.